pondělí 2. ledna 2017

Koření

O tom jak udělat pořádek v koření jsem přemýšlela dlouho. Kořenky měly být pohledné, stabilní a mělo by jich být docela hodně.
zdroj:http://www.chrislovesjulia.com/2016/05/little-workhorses-around-our-home.html
Prohlédla jsem nabídku v obchodech (nic moc se mi nezamlouvalo) i nějaké obrázky pro inspiraci a nejvíc se mi zalíbilo tohle řešení, kdy k orientaci slouží víčka. 

Shánění vhodných skleniček dalo trochu zabrat, v domácích potřebách jsem neuspěla a záměr zorganizovat koření jsem trochu odložila. Pak se mi ale poštěstilo za výlohou prodejny levných potravin, kde nabízeli čtyři hranaté skleničky mátovo koriandrového chutney za deset korun. Koupila jsem tedy jedno balení na zkoušku, abych zkusila, jak půjdou použít jako polotovar a vyzkoušela kolik by se jich vešlo na určené místo. Obsah skleniček jsem vylila, opatrně sloupla samolepky a naskládala skleničky do myčky.

Skleničky rozměrově vyhovovaly, samolepky šly dolů beze zbytků a myčka z nich dostala i nejmenší zbytky mátovo octovo koriandrového odéru. Jejich hlavním plusem  byla hranatost a široká základna. Když jsem za pár dní kupovala další skleničky zelené hmoty s prošlou záruční lhůtou, prodavačka na mě koukala poněkud nevěřícně :).

Víčka skleniček byla černá, takže jsem se rozhodla, že na ně  nalepím kolečko tabulové samolepící folie , které popíšu bílou tužkou.  Už při výrobě ale došlo k rozmazávání, takže nakonec jsem se uchýlila k fixám, které se ukázaly jako trvanlivější.
S výsledkem jsem spokojená, někdy v budoucnu nás čeká rekonstrukce kuchyně a budu docela ráda, jestli se v ní najde místo na šuplík pro kořenky. Ale i kdyby ne a tohle řešení bylo nutné přehodnotit, nestálo tolik peněz ani času, abych pro něj musela smutnit. ;)

Žádné komentáře:

Okomentovat