pátek 6. ledna 2017

Maska pro kočku

Pár těhle kočičích masek jsem letos rozdala jako vánoční dárky. I proto tenhle návod píšu až teď. Ty co jsem vyrobila měly kočičí tvar, ale pochopitelně by se daly ušít i bez oušek. 

Materiál a nástroje, které jsem použila:
- odstřižky  nebo menší kusy látek a krajek
- zažehlovací vliselín
- šikmý proužek 
- gumičku nebo stužku na přichycení k hlavě
- papír a tužka
- jehla a nit
- špendlík nebo stehovka
- tužka a papír
- žehlička
- nůžky a malé nůžtičky nebo řezák na otvory pro oči
- šicí stroj (zrychlí práci, ale není nutný)

Nejprve jsem si vyrobila šablonu. Udělala jsemto víceméně od oka, změřila jsem, jak by měla být maska široká a vzdálenost mezi očima. Na přeložený papír nakreslila jednu polovinu. První pokus jsem vystřihla, zkusila si ho přiložit před zrcadlem na obličej a  upravila co bylo potřeba.  

Dalším krokem bylo vyztužení látky vliselínem. Vliselín se na rub látky přilepí pomocí žehličky. Abych nemusela mít strach, že si ho někdy omylem přilepím na žehličku, tak ho zažehluji přes vrstvu pečícího papíru. 

Na látku jsem si pak obkreslila šablonu.  Na vliselín jde kreslit i obyčejnou tužkou. Opatrně vystřihla. A pak vystřihla ještě jeden stejný díl z látky, kterou jsem už nepodžehlovala, protože maska má i rubuvou stranu;).  


Další věcí, kterou jsem podnikla bylo entlování okrajů, aby se netřepily. Ale upřímně myslím, že by se zrovna karnevalová maska mohla obejít i bez něj, protože ji asi nikdo nebude používat moc často a švy nejsou nijak namáhané. 

Oba kusy masky přiložené na sebe, je teď potřeba sešít a olemovat šikmým proužkem. Šikmý proužek se dá krásně tvarovat, takže stačí ho natahovat a ohýbat tak aby se přizpůsobil okraji masky. Jestli vážně netušíte jak na to, tak na youtube najdete spoustu videí,  anglicky se šikmý proužek "bias tape".  Brokáty i satény mi docela klouzaly, tak jsem tuhle část sešívala bílou stehovací nití a až potom šila na pevno. 

Poslední co pak zbývá je přišít stuhu nebo gumičku, aby maska držela na hlavě. A pochopitelně je možné ušít i masku na spaní, u ní se akorát nevystřihnou otvory pro oči a je lepší ji něčím vycpat, aby pěkně držela na obličeji. 
A na závěrtěch pár masek, co jsem vyfotila.

Žádné komentáře:

Okomentovat