čtvrtek 13. ledna 2022

Vánoční hlavolam

Když jsem viděla vánoční mikinu od Misusu poprvé na facebooku, tak mě hlavně zajímalo, jestli ten stromek dokážu zreprodukovat, střih jen na vánoce se mi kupovat nechtělo. Po dvaceti minutách s tužkou, to moje představivost vzdala a rozhodla jsem se ho teda koupit, ale nemusela jsem, je totiž k dispozici zadarmo

Nejde ani o střih na celou mikinu, ale vážně jen o stromek a rozstříhání předního dílu jakéhokoliv střihu tak, aby na něj šel stromek naroubovat.  Návod je docela podrobný v obrázcích a na webu najdete dokonce i videa, jestli jim dáváte přednost. 



Jako podkladový střih jsem vybrala diamantovou mikinu od té samé autorky. Mým holkám sluší a je dobře nakreslená, to mi přišlo jako zásadní požadavek ;). 

Mikinu samotnou jsem se rozhodla šít ze zelené počesané teplákoviny, na stromek jsme chtěla použít plátno a na ozdobení směs starých knoflíků na stopce. 

Na vykopírovaný střih jsem si přenesla linie pro rozstříhání, podle schématu. A pak jsem stříhala. Bála jsem se u toho, abych nezapomněla přidat na švy v místech, která jsem rozdělila. Zbytek střihu totiž přídavky už  obsahoval. 

Nastříhala jsem si i stromek, který vypadá jako tlustá geometrická housenka. A pak přišla  trochu komplikovaná žehlící fáze, ale s pomocí návodu jsem ji zvládla. 



Následovalo postupné skládání, sešívání a žehlení. Stromek získával tvar o něco rychleji, než jsem čekala. Snažila jsem se být co nejpřesnější, ale i tak mi poslední patra o pár milimetrů nevyšla. 



PO dokončení stromku jsem už prostě jen sešila a dokončila mikinu, jako obvykle. 

Úplně nakonec jsem dozdobila stromek knoflíky místo baněk.


 A tady už je  výsledná mikina a ve školce se líbila, takže asi dobrý;). 

Žádné komentáře:

Okomentovat