pondělí 31. května 2021

Střihy zadarmo - část první: Dětské šaty

Mám docela dobrou paměť na obrázky a ráda zkouším střihy, a nedávno někoho napadlo, že bych mohla udělat seznam. Tak tady je první část věnovaná dívčím šatům. Jsou to střihy za které nezaplatíte ani korunu a navíc jsou to buď střihy ověřené nebo aspoň od ověřených autorek. 

 Holčičí šaty

Little Geranium,  jestli hledáte střih na novorozence, můžete využít tehle střih od Made by Rae, který je v novorozenecké velikosti zadarmo. Třeba vás to přiměje koupit si i větší věrzi, jako se to stalo mě, považuju to za nejlepší koupi střihu, jakou jsem kdy provedla. :)

https://shop.made-by-rae.com/collections/free-patterns/products/little-geranium-dress

Itty Bitty Dress jsou od stejné autorky jako předchozí šaty, velikost je také novorozenecká a bohužel jsem z nich nebyla zdaleka tak nadšená.  Nicméně panence sluší a z mušelínu by nejspíš byly krásné. Ok, bude se zvětšovat, právě jsem vymyslela projekt pro starší dceru;)).

https://shop.made-by-rae.com/collections/free-patterns/products/itty-bitty-baby-dress

Lena Dress jsou naprosto úžasné šaty určené pro úplety. Střih je Holandsky, ale návod obsahuje spoustu obrázků. Šila jsem je už několikrát a plánuju se k nim ještě vracet a psát o nich i zvlášť. Osvědčily se mi i jako zimní šaty přešité z vlněného svetru.

Sien dress jsou od stejné autorky jako Lena, zatím jsem je nešila,  a rozhodně je chci vyzkoušet. 

https://www.wisj.be/free-patterns-tutorials/

Petal wrap dress  od Twig and tale jsou další šaty, které doporučuju. Od téhle značky mám i pár koupených střihů  a zatím jsem se vším byla spokojená a navíc mají skvělý zákaznický servis. Šaty navíc můžete doplnit o roztomilé zvířecí kapucky a tlapky. Ty jsou placené, ale zase je můžete plácnout na šaty, vestu i kabátek.

https://www.twigandtale.com/products/petal-wrap-dress-tunic

Simple Girls Dress od The Littlest Studio je velmi univerzální střih, který se dobře upravuje. Navíc blog obsahuje názorný  návod, jak si snadno poradit s podšívkou, aby výsledek vypadal opravdu skvěle. 

Racer back dress jsou jednoduché úpletové šaty ideální na píšskovište, střih je ve velikostech pro 1-8 let.

Free Toddler Peasant Dress Pattern jsou další super jednoduché šaty. Na ty pro J jsem použila starou košili z madeiry, ale báječně budou vypadat třeba z mušelínu. Střih má minimum značek a na první pohled je trochu matoucí, protože u něj není určená délka šatů, na druhou stranu je to zase střih na 3 papíry formátu A4;). 
 
Dulcie od Sewpony jsou další krásné šaty,jsou trochu oversized, mají velké kapsy a můžete je ušít třeba ze staré pánské košile. 
Dostupné jsou ve velikostech 1-10 let 
https://sewpony.com.au/product/dulcie-dress-english/
 
Anna dress od Sew little seam jsou zástěrkové šaty pro tříletou holčičku. A když použijete látky od Spoonflower jako autorka nebo třeba barvy na textil, může malá princezna být opravdu jako Anna :). 
https://www.sewalittleseam.com/anna-pinafore-dress-free-pattern/
 
Brooklyn Empire Dress si můžete stánout ve variantě pro tkaninu i úplet. 
 
Vintage Lady Dress od téže autorky jsem nezkoušela,  hodně se podobají Geranium, které mám koupené. Ale pokud hledáte alternativu zdarma, nebála bych se vyzkoušet právě tenhle střih.
The Tropisch Dress od Eli Monster, zkoušela jsem od ní už pár jiných střihů a ráda jí doporučím dál.  
 

 

A na závěr přihodím ještě nějaké neověřené tipy, na které se teprve chystám. 

Šaty s volánem 
https://initiative-handarbeit.de/anleitungen/kleid-mit-volants/
 
Úpletové šaty od Sew Much Ado

a ještě tyhle od stejné autorky
 
 
A nakonec Galena od Little Lizzard King, od nich si slibuju hodně. :)
 

A nakonec jedno R.I.P.

Izzy top and dress  je jeden z mých oblíbených střihů, bohužel při psaní tohodle článku jsem zjistila, že stránky autorky už nejsou funkční, ale třeba časem někde zase vyplave.

Jedna z mých verzí doplněná o kapsy.

A to je je prozatím všechno, příští seznam bude o tričkách a halenkách a snad se mi poštěstí dát ho dohromady brzy.

Žádné komentáře:

Okomentovat