pondělí 28. listopadu 2016

Pánská vesta

Tuhle vestu jsem šila už před nějakou dobou a byl to vážně bleskový projekt.
Na začátku bylo přání mého partnera. Chtěl červenou vestu aby jeho seriózní kostým na jednu hru nebyl celý tmavý. Zkoušeli jsme projít obchody i secondhandy, ale nic podle našich představ v ceně přiměřené kostýmu jsme nenašli. 
Nakonec jsme koupili kus bavlněného plátna se vzorem, který si vybral, kus černého plátna na podšívku a vestu v secondhandu, která měla dobrý tvar a seděla mu. 
Koupenou vestu jsem pomocí páráčku rozebrala na prvočinitele a v rámci úspory času jsem se rozhodla použít zadní díl z původní vesty. Prozkoumala jsem kde je co vyztuženo, jak je ušitá kapsa (netušila jsem, že může mít tolik dílů) i jak je ušitá podšívka na předních dílech.
rozpáráno
zaujala mě nálepka, která se objevila po párání
vyztužení špičky záševku
Všechny díly jsem buď překreslila nebo vyžehlila a rovnou použila jako střih. Při pokládání na látku jsem se snažila aby vzor pokud možno navazoval. ne všude to vyšlo dokonale, ale v podstatě jsem spokojená.
Na podšívce jsem vytvořila záhyb, stejně jako byl na původní vestě. Hádám, že je to obdoba záhadného  "záhybu pro pohodlné nošení" na který jsem narazila u saka a kabátu, ale úplně jistá si nejsem.

Oříškem pro mě bylo  vytvořit kapsu, nikdy jsem takovouhle nešila a měla chuť ji vynechat, ale ke kostýmu jsme měli už sehnané hodinky na řetízek, takže se nedalo svítit. Dospěla jsem k tomu, že neviditelnou ji naproprvé určitě nezvládnu, tak jsem se rozhodla udělat z ní radši lehce dekorativní prvek a využila jsem kousek bordury látky na které byla řada puntíků. Řekla bych, že to vypadá docela k světu a napříště se toho už nebudu bát. 
 
Nakonec jsem sesadila přední a původní zadní díl. Vyšila první strojové knoflíkové dírky vůbec (ty nedopadly úplně optimálně, ale příště to snad bude lepší;) a přišila jsem  kovové knoflíky. 
u kapsy jsem zkusila vužít borduru látky


původní záda vesty

Ke kostýmu patří ještě manžetové knoflíčky, které jsem vyrobila ze dvou starých kovových knoflíků nalezených v zásobách. Koupila jsem lůžka odpovídajích rozměrů u Stoklasy Pomocí kleští jsem oddělila vrchní ozdobnou část kovového knoflíku od té funkční. Do lůžka jsem kápla trochu chemoprenu a definitivně usadila ozdobnou část. Bylo to jednoduché a vypadá to dobře. 
A nakonec výřez fotky na které je vidět vesta v kompletu. Drobné chyby, které jsem udělala při šití tady zanikly a ve společnosti vlněného saka, košile na manžetové knoflíčky a hedvábné vázanky, vypadala vesta vážně pěkně



Žádné komentáře:

Okomentovat