úterý 29. listopadu 2016

Všude samé pruhy


Na začátku byly čtyři staré židle, které jsme nějakou náhodou podědili. Jejich tvar byl docela pěkný, pohodlnost příhodná, ale na potazích se podepsal zub času. A navíc se na strukturovaném černém povrchu skvěle vyjímaly kočičí chlupy. ;)

Začala jsem tedy přemýšlet o přečalounění. 
První částí procesu bylo hledání inspirace a vzoru který by se líbil mě i partnerovi. A taky zjišťování co vlastně budu potřebovat za materiál a pomůcky. 
Volba padla na bíločerné proužky a z materiálů jsme rovnou vyřadili na potahování často používanou žinylku a další látky s výraznou strukturou.

http://www.houseofturquoise.com/2013/05/bahama-mama-banana-cabana.html

http://littlegreennotebook.blogspot.cz/2011/09/i-see-chalk-board-in-my-future.html
Dalším  krokem bylo shánění všeho potřebného. Chtěli jsme aby pruhy nebyly obrovské nebo nepravidelné (obojí by na malé ploše spíš zaniklo), nakonec se nám poštěstilo v Ikea, kde jsme našli velice pevné, hladké bavlněné plátno asi za 150kč metr. Celková spotřeba byly 2metry.
Čalounickou sponkovačku jsem koupila v kutilských potřebách na Florenci za 200korun.
Z dalších věcí jsem užila ještě špendlíky, šroubovák, nůžky a metr. Jako nesmysl se pak ukázalo zkusit použít vytahovátko na sponky, mnohem účinější byl šroubovák a stejně by šel použít třeba i příborový nůž.
Látku jsem ještě předeprala, protože ikea uvádí srážlivost až 4%, ale asi by se to obešlo i bez toho. 

Pak přišlo rozšroubování židle a vyndavání původních sponek. Je to pekelně zdlouhavá práce. Když jsem všechno sundala, použila jsem látkové díly jako střih a vystřihla jsem je rovnou z pruhované látky.
Pak už jsem jen sponkovala, spoustou sponek aby byla látka pěkně vypnutá. Povedlo se mi udělat při výrobě pár chyb, ale s výsledkem jsem docela spokojená. Jen práce s poměrně drobným proužkem byla chvílemi trochu halucinogenní.
U židle na prvním obrázku je vidět, že v levém  rohu  sedáku se mi látku nepodařilo dostatečně napnout. Potahovala jsem ji jako první, u ostatních jsem se už poučila a dopadly mnohem líp, jak je vidět na dalším obrázku. 
Celkové náklady byly kolem 500 korun a dvou večerů práce na 4 židle. Jako nejtěžší část celého procesu hodnotím odhodlat se (tak to mám i u spousty dalších věcí). 

Žádné komentáře:

Okomentovat