pondělí 13. března 2017

Šiju si kabát - pokračování a finále

V jednom předchozím článku jsem psala o tom, jak jsem se pustila do boje s kabátem a šila jsem v ruce.  Někdy při všívání límce jsem se na tenhle projekt ale naštvala a odhodila ho na pár týdnů do kouta. Jednak aby počkal na opravený  stroj a pak abysme si od sebe odpočinuli.

Teď už je kabát na světě a mám z něj docela radost, i když jsem na něm zvládla udělat spoustu chyb. A i se strojem co šlape jako hodinky, jsem si během šití kabátu idskočila k několika dalším věcem, protože jsem potřebovala pauzu.

Chyby, které jsem udělala jsem většinou způsobila tím, že mi ujela příliš silná vrstva látky pod strojem kam neměla. Jestli vás zajímají blíž, tak je můžete pozorovat na obrázku,  kde jsou docela dobře vidět. V pohybu se naštěstí ztratí.
 
Tenhle výtvor vznikal poměrně dlouho a organicky, stihla sjem na něm vytvořit  i nějaké změny, některé byly k lepšímu oproti předloze. Jedno z takových dobrých rozhodnutí bylo, když jsem do klop přidala další výztuhu. V popisu byla výstuha psaná jen u podsádky, ale přišlo mi, že tak nedrží moc tvar. Takže jsem nažehlila ještě jednu, o něco tvrdší výztuhu do vnější části límce. 
A pak přišla podšívka.. Podšívku jsem na úvod všila do rukávů špatně, stejně dlouhou jako rukáv. Byla to chyba, která stvořila ošklivé varhánky, které  můžete vidět na fotce celého kabátu, na rukávu vpravo. Rukáv vlevo už je opravený a ušitý správně s podšívkou o něco málo delší.

Zbytek všívání podšívky proběhl naštěstí hladce. A přišla závěrečná část prošívání perličkových stehem. Tuhle fázi mám vážně docela ráda, je to dlouhá uklidňující práce, u které člověk nemusí přemýšlet, a dá se dělat třeba u filmu. 
Úplně nakonec jsem všila poutko na pověšení, ze zlatého řetízku. A pak už jen zavázat pásek

Abych to nějak shrnula, jsem ráda, že jsem si šití kabátu vyzkoušela, něco bych příště udělala třeba jinak, ale i tak výsledek nosím ráda. A obdržel už i nějaké ty pochvaly. A až si od tohodle šicícho zážitku trochu odpočinu, zkusím to třeba zase, jinak a se složitějším střihem.  ;) 


Jestli vás ušití kabátu zaujalo a chcete se dočíst víc (a hlavně víc praktičtějších tipů a postupů, doporučuji vaší pozornosti sérii článků o šití sak a kabátů na webu steh za stehem. Články mi dost daly a bavily mě, i když moje šití většinou probíhá hodně jinak, než šití autorek ;).
 

Žádné komentáře:

Okomentovat