úterý 21. března 2017

Smaragdové

Příští sobotu jdeme na ples a proto nezbývá nic jiného, než si rychle spíchnout  šaty;). 
Ve své syslírně jsem našla velký kus zeleného taftu, který jsem si koupila na šaty nebo sukni v nějaké akci. A taky střih Vogue 8789, podle kterého jsem ještě nešila.
Tenhle střih obsahuje dvě varianty retro šatů, zatím jsem se rozhodla pro B s lodičkovým výstřihema knoflíčky. Ty druhé s výstřihem si ušiju na léto a  budou pruhované (i když zatím netuším z čeho :).  Navštívila jsem ještě stránku   s recenzemi střihů,  abych zjistila jak vypadají výrobky lidí z masa a kostí v různých velikostech,  přečetla si jestli někdo nenarazil na nějaký zásadní problém při šití a inspirovala při případných vylepšeních a úpravách. 
 
Obvzlášť se mi zalíbilo tohle zpracování ze  sárí a myslím, že se jím v budoucnu inspiruji až se odhodlám střihnout do jednoho starého bavlněného, které už nenosím.
zdroj: https://sewing.patternreview.com/review/pattern/129799
Po brouzdání na internetech, jsem se vrátila k produktivní práci a překreslila střih na hedvábný papír. To je pro mě obvykle vztekací fází celého procesu a pro střihy od této firmy to platí obvzlášť. Jsou totiž tištěné na hodně jemný papír. 

Chápu, že to má nějaké ty výhody jako je váha obálky. A dají se  vystřihnout a použít rovnou tak jak je vytáhnete z obalu, ale  jestli střih plánujete časem  použít třeba na víc velikostí, nezbyde nic jiného, než překreslování. Sukni jsem naplánovala trochu jinak, měla by být radši skládaná než řasená a ušetřila si tak rozkládaní dvou archů (jupí!). 


Krom jemného papíru mají tyhle střihy ale i nějaké ty výhody Návody jsou opravdu názorné a mají hodně obrázků. Kromě toho mají zahrnuté švové přídavky (přijde mi to o něco šikovnější, než jejich přidávání).  A v neposlední řadě se mi  líbí, jejich značení obtížnosti šití ( very easy - easy - average - advanced), skoro všechno tak zní o něco jednodušeji než: "model vyžaduje pokročilé šicí dovednosti" ;).

Pro někoho může být nevýhoda, že návod je  jen v angličtině a francouzštině, ale já bych se toho asi nebála i když ani jedním z těhle jazyků nevládnete, to podstatné je docela dobře vidět na obrázcích. 

Jak mi jejich střihy sedí? Většinou je nemusím prodlužovat narozdíl od střihů z Burdy. ( A kdyby na to přišlo, tak  střihy od Vogue mají vážně pěkně naznačené linie na prodloužování i zkracování.) 
Na druhou stranu nechávají hodně velké přídavky na volnost, a rozhodně doporučuju nejprve si přeměřit papírový střih, než začnete cokoliv obkreslovat. Možná zjistíte, že můžete stříhat o velikost nebo dvě menší, než vychází podle tabulky. Nebo si místo měření najděte rozměry hotového oděvu na jejich webu.
U stříhání snad nejde  narazit na žádný zádrhel, dílů není moc a vypadají celkem srozumitelně. Snad jen dát si pozor na šikmý směr stříhání u poutek na konflíčky. Kdyby byl tenhle tunýlek střižený rovně nešel by obrátit Střižený šikmo  trochu pruží a obrácení není neproveditelné, i když to tak vypadá. Podobně to funguje u špagetových ramínek, a že jsem nějaká ta ramínka stihla zkazit, nebo sešívat jako ruličku, než mi někdo vysvětlil tenhle trik

Všechno už je nastříhané a čeká na sešití. O tom jak to dopadne a jestli to vůbec stihnu, napíšu v příštím článku.

Žádné komentáře:

Okomentovat