úterý 14. března 2017

Sukně z šátků

V jednom výprodeji jsem narazila na bavlněné šátky za dvacet korun kus. Vzpomněla jsem si na nejrůznější oblečení vyrobené ze šátků, které jsem někdy viděla a několik jich koupila. 

Při přemýšlení co z nich stvořit jsem hledala i na internetu. Našla jsem nějaké to retro
zdroj: https://www.etsy.com/shop/PrettyPatternShop?ref=l2-shopheader-name
 I něco současnějšího.
zdroj: http://www.polyvore.com/nili_lotan_bandana_skirt/thing?id=54057198
Pár opravdových šíleností:). 
zdroj: http://hippiechicbandanawear.com/
I opravdu krásné šaty, na které by mi nestačily šátky
zdroj: https://www.bluevelvetvintage.com/50-s-Vintage-Red-Bandana-Print-Full-Skirt-Swing-Dress.html
Nakonec jsem vymyslela relativně jednoduchou sukni se čtyřmi cípy, bez pásku a s podšívkou, se zapínáním na zip. 
Šátky jsem nejprve předeprala, vyžehlila a  sešila čtyři do většího čtverce.  Drobnou komplikací bylo, že se mi hrany trochu vlnily a úplně neposlouchaly, ale nějak se to nakonec podařilo. Vznikl mi čtverec o straně necelých 160cm a s tím už se dá pracovat.
V jednom švu jsem nechala kus od středu sešitý jen stehovkou, na stě, kam měl přijít zip
Dalším krokem bylo vystřižení kruhového otvoru pro pas (circle skirt calculator od Byhandlondon.com je tip pro lenochy;)), kruhovou díru jsem stabilizovala proužkem přistehované černé bavlny, aby se obvod moc nevytáhl.  
Na řadu následně přišla spodnička, chtěla jsem ji udělat užší, aby nezvedala šátky a byla pokud možno nenápadná. Jako nejlepší nápad mi nakonec přišla čtvrt kolová sukně ze zbytku  černého polyamidu, který jsem už předtím použila jako nějakou podšívku. Spodničku jsem sešila, rozžehlila šev a opět nechala kus jen na volno sestehovaný, pro budoucí zip. 
Kdybych měla šít spodničku znovu, udělala bych ji buď o něco volnější jako 1/3 kolovou nebo naopak jako pouzdrovou sukni. Myslím, že by se tak snáz rovnaly vrstvy při oblékání. 
Následně jsem spojila svrchní sukni se spodničkou. Udělala jsem to, jako bych začišťovala podsádkou a sešívala lícem k líci. Pak už stačilo spodničku otočit dovnitř a vyžehlit pořádně hranu. Po vyzkoušení mi přišlo, že by to chtělo pas ještě trochu stabilizovat Prošila jsem ho tedy v ruce, asi centimetr od kraje. Snažila jsem se u toho trefovat se do černých částí vzorku, někde to vyšlo, někde ne. Ale celkový dojem jsem vyhodnotila kladně;).
Na závěr jsem už jen zkrátila spodničku, aby nikde nepřečuhovala a založila lem. Ostříhala jsem čouhající nitě a všila zip s očkem. 
Doufám, že se sukně v létě osvědčí, kdyby ne použiju ji jako kostým;). 

Žádné komentáře:

Okomentovat